Heeft u een vraag of wilt u advies? Neem dan vrijblijvend contact op.

Mozartstraat 112 - 1962 AE HEEMSKERK - 06-29203880 -

Bootcampforyou

GezondaanBod in de media

GezondaanBod informeert leden van Bootcampforyou op een laagdrempelige, positieve manier over gezond eten en hoe zij dit kunnen toepassen rondom hun sportmomenten.

Hoe?
– Praktische tips/weetjes over gezonde voeding en voeding rondom sportmomenten op de facebook-pagina van Bootcampforyou
– Gezonde recepten; ‘snelle’ ontbijtrecepten die geschikt zijn tot een uur voor het sporten, gezonde maaltijden die geschikt zijn om voor het sporten te gebruiken, gezonde tussendoortjes etc. plaatsen op de facebook-pagina van Bootcampforyou

Voorbeeld tip:
Werk aan je weerstand! Vitamine C is belangrijk voor de opname van ijzer, maar ook voor het in stand houden van je weerstand. Je hebt dagelijks minimaal 75 mg vitamine C nodig. Wist je dat rode paprika een van de rijkste bronnen van vitamine C is?
Ter vergelijking:
– 1 rode paprika (80g) bevat 120 mg vitamine C
– 1 sinaasappel (120g) bevat 60 mg vitamine C
Met 1 rode paprika krijg je ruimschoots de aanbevolen hoeveelheid vitamine C binnen. Bovendien heb je meteen bijna de helft van de aanbevolen hoeveelheid groente te pakken.
Snack de paprika tussendoor, zet ze eens op tafel bij de borrel, verwerk ze in een ovenschotel of bereid ze kort in de wok.